МЕНЮ САЙТА
КАТЕГОРИИ
Новости [46]
О себе [1]
Методическая копилка [136]
Презентации учащихся [37]
Внеклассная работа [3]
Топики [36]
Подготовка к ЕГЭ [13]
Мой класс [7]
Классные часы [2]
Тесты [30]
Наше МО [9]
ОПРОС
Почему Вы изучаете английский язык?
Всего ответов: 115
ПОЛЕЗНЫЕ ССЫЛКИ
  • Бесплатные программы для изучения английского языка"
  • Грамматика английского языка
  • Рассказы для изучения английского языка
  • Аудиоразговорник
  • Энциклопедия, содержащая более 90.000 статей и 4.000 иллюстраций на самые разнообразные темы
  • Русско-английский словарь Смирницкого
  • Игры онлайн
  • School English: газета для изучающих английский язык
  • ПРАЗДНИКИ
    Международные праздники
    СТАТИСТИКА

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0
    ИНФО
    МОУ "СОШ №33" Учёба началась. Успехов всем.
    ФОРМА ВХОДА
    Главная » Файлы » Методическая копилка

    Разработка урока "Страдательный залог" Роньжиной А.В., учителя МАОУ "СОШ №33"
    12.03.2013, 22:25

    Тема урока "Страдательный залог"

    Цель. Закрепить знания учащихся по циклу тем «Изучение английского языка», активизировать лексические единицы в речи, систематизировать навык употребления пассивного залога.

    Ход урока

    I. Организационный момент

    Teacher: Good morning, guys. I’m glad to see you, sit down please. How are you today?

    Children: Good morning, teacher. We are OK. And you?

    Teacher: I’m brilliant, thanks. Who is absent? What date is it today?

    Pupil 1:

    Teacher: Today we continue to speak about why we learn English and we also remember a grammatical rule “The Passive Voice”. It’s a difficult but interesting theme so you have to be active and very attentive.

    II. Фонетическая зарядка

    On our last lessons we often used some words when spoke about learning foreign languages. You can see some of them on the blackboard. Let’s remember them and repeat aloud all together after me. Now read them please one by one by chain. Good job!

    official                                                                    journalists

    to produce                                                              computing

    international                                                           language

    modern                                                                   to exchange

    a means of                                                              a good job

    mixing of                                                                ideas

    get                                                                           videos

    Now you have another task with these words: make up some meaningful word expressions and translate them. I’ll give you a minute to find some translation and think about the possible variants.

    Examples:  an official language, to produce videos, international journalists, an international language, modern computing, to exchange ideas,  a means of communication, mixing of cultures, mixing of ideas

    III. Активизация навыков устной речи

    Let’s remember some reasons why we study foreign languages.

    1.    to speak to foreigners:

    2.    to get a better job;

    3.    to read books and newspapers;

    4.    to go abroad for studying;

    5.    to go abroad for travelling;

    6.    to use the computer;

    7.    to understand the songs;

    8.    it’s fashionable

    Very good! Now answer my question: why do YOU study English?

    Pupils:

    IV. Физкультминутка

    Now let’s have a rest. Stand up please and repeat after me:

    Hands on the head

    Hands on the hips

    Hands on the table

    Hands like this

    Hands on the shoulders

    Hands up and down

    Hands behind the head

    And sit down.

    Дети вместе с учителем произносят слова зарядки, выполняя действия, о которых в ней говорится. Начинают медленно, несколько раз, постепенно ускоряя темп.

    V. Активизация употребления страдательного залога в английском языке

    T:English is spoken all over the world, isn’t it?

    P: Yes, it is.

    T: What can you say about the way my question was built?

    P: It’s a Passive Voice.

    T: Yes, you are right.

    Повторение образования времен в страдательном залоге:

    to be + Ved\V3

    Present Simple Passive – am\is\are + Ved\V3

    Past Simple passive – was \ were + Ved\V3

    Future Simple Passive – will  be + Ved\V3

    Task 1. Раскройте скобки, выбирая требующуюся форму глагола.

    1. The porter will (bring, be brought) your luggage to your room. 2. Your luggage will (bring, be brought) up in the lift. 3. You may (leave, be left) your hat and coat in the cloak-room downstairs. 4. They can (leave, be left) the key with the clerk downstairs. 5. She will (meet, be met) them in the hall upstairs.   6.  At the station they will (meet, be met) by a man from the travel bureau.

    Task 2. Передайте следующие предложения в Passive Voice.

    1. I bought potatoes yesterday.

    2. We will bring the books tomorrow.

    3. They sell milk in this shop.

    4. They will do the work next week.

    5. The teacher asks us a lot of questions at the lesson.

    VI.  Аудирование

    Now look at exercise 72 page 51. Here is a poem “We must learn to use the Passive. The Passive must be learned and used” and there are a lot of words in Passive Voice in it. Let’s find them.

    Shaken, taken, found, thrown, built, done, invited.

    How clever of you! Would you like to listen to this poem? Listen very attentively.

    VII.  Домашнее задание

    Open your record books please and write down the home task: exercise 72 page 51, to learn the poem by heart.

    Thank you for the lesson. The lesson is over, good bye.

     

    Категория: Методическая копилка | Добавил: tyona
    Просмотров: 231 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
    Всего комментариев: 0
    Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
    [ Регистрация | Вход ]
    ПОИСК
    ПОСЛЕДНИЕ НОВОСТИ
    [08.08.2017][Методическая копилка]
    Эмоциональная игра в диалоге как средство повышения мотивации обучения иностранному языку» (0)
    [21.07.2017][Методическая копилка]
    Методическая разработка урока Володичевой А.С. в 8 классе по учебнику Биболетовой (1)
    [24.06.2017][Методическая копилка]
    Разработка урока "Близкие и дальние родственники" учителя Володичевой А.С. (1)
    [22.05.2017][Методическая копилка]
    Статья Володичевой А.С. ИННОВАЦИОННЫЕ ФОРМЫ ИССЛЕДОВАНИЯ ПОВЕДЕНИЯ ПОДРОСТКОВ (2)
    [12.04.2017][Методическая копилка]
    Конспект урока по теме "Здоровье" Новикова А.Л., МБОУ "СОШ №21" (0)
    [10.04.2017][Методическая копилка]
    Технологии преодоления школьных межличностных конфликтов Володичева А.С. (1)
    ДРУЗЬЯ САЙТА
  • Официальный сайт МОУ "СОШ №33 с УИОП"
  • Официальный сайт управления образования администрации Старооскольского городского округа Белгородской области
  • Белгородский региональный институт повышения квалификации и профессиональной переподготовки специалистов
  • Официальный сайт департамента образования, культуры и молодежной политики Белгородской области
  • Дайвинг с ALEX
  • ФОТО
    Copyright © 2017 volodicheva.ucoz.com | Сайт создан при помощи студии"PSTime" | Используются технологии uCoz