In a little district west of Washington Square the streets have run crazy and broken themselves into small strips called "places." These "places" make strange angles and curves. One street crosses itself a time or two. An artist once discovered a valuable possibility in this street. Suppose a collector with a bill for paints, paper and canvas should, in traversing this route, suddenly meet himself coming back, without a cent having been paid on account!
with snow. Behrman, in his old blue shirt, took his seat as the hermit-miner on an upturned kettle for a rock.
When Sue awoke from an hour's sleep the next morning she found Johnsy with dull, wide-open eyes staring at the drawn green shade.
"Pull it up; I want to see," she ordered, in a whisper.
Wearily Sue obeyed.
But, lo! after the beating rain and fierce gusts of wind that had endured through the livelong night, there yet stood out against the brick wall one ivy leaf. It was the last on the vine. Still dark green near its stem, but with its serrated edges tinted with the yellow of dissolution and decay, it hung bravely from a branch some twenty feet above the ground.
"It is the last one," said Johnsy. "I thought it would surely fall during the night. I heard the wind. It will fall to-day, and I shall die at the same time."
"Dear, dear!" said Sue, leaning her worn face down to the pillow, "think of me, if you won't think of yourself. What would I do?"
But Johnsy did not answer. The lonesomest thing in all the world is a soul when it is making ready to go on its mysterious, far journey. The fancy seemed to possess her more strongly as one by one the ties that bound her to friendship and to earth were loosed.
The day wore away, and even through the twilight they could see the lone ivy leaf clinging to its stem against the wall. And then, with the coming of the night the north wind was again loosed, while the rain still beat against the windows and pattered down from the low Dutch eaves.
When it was light enough Johnsy, the merciless, commanded that the shade be raised.
Конкурс проводится департаментом образования Белгородской области совместно с ОГАОУ ДПО «Белгородский институт развития образования» (управлением образования администрации Старооскольского городского округа совместно с МБОУ ДПО (ПК) специалистов «Старооскольский городской институт усовершенствования учителей») и ориентирован на повышение качества иноязычного образования.
В государственном экзамене по английскому языку приняли участие 2 выпускника нашей школы. Охват обучающихся, принявших участие в едином государственном экзамене по английскому языку, составил 3,6% от общего числа выпускников XI классов.
Экзаменационная работа по английскому языку включала в себя разделы «Аудирование», «Чтение», «Грамматика и лексика» и «Письмо». По сложности задания были разделены на три уровня. Во все разделы экзаменационной работы помимо заданий базового уровня были включены задания повышенного и высокого уровней сложности. Уровень сложности каждого задания определялся сложностью языкового материала и проверяемых умений, а также типом задания.
Сегодня происходят значительные изменения в общественных отношениях, средствах и способах общения, которые требуют повышения коммуникативной компетенции школьников, совершенствования их языковой подготовки, поэтому приоритетную значимость приобрело изучение английского языка, как средства общения и единения духовного наследия нашей страны и англоговорящих стран.
Обучение иностранному языку в школе должно быть построено таким образом, чтобы выпускники могли самостоятельно общаться на иностранном языке, умело использовать его в различных жизненных ситуациях. В ходе введения федерального государственного образовательного стандарта общего образования (ФГОС) каждому учителю предстоит осознать важность и необходимость достижения обучающимися трех групп планируемых образовательных результатов (личностных, предметных и метапредметных), сформулированных не в виде перечня знаний, умений и навыков, а в виде формируемых способов деятельности.
The Vikings were north Germanic people who raided, traded, explored, and settled in Europe, Asia, and the North Atlantic islands from the late eighth to the middle eleventh centuries. By Drakkars, the Vikings' warships, they traveled from Scandinavia, modern Sweden, Norway and Denmark, to east as Constantinople, Baghdad and the Volga, to west as Iceland, Greenland, and Newfoundland in North America, to north as islands of the Arctic Ocean and to south as Morocco. This period, known as the Viking Age, is very important element of the medieval history of Scandinavia, Baltic, Russia, Great Britain, Ireland, France, Germany, Italy, Spain, Portugal and the rest of Europe. Most of the Vikings were warriors, because agriculture in Northern Europe was hampered by several climatic conditions and infertile lands. Their arms depended on their social status and wealth. Rich Vikings had a helmet, shield, mail shirt, and sword. A typical freeman fighted with a spear, knife and shield. Bows used in land battles and at sea too, but Vikings used their less than a melee weapon. Vikings were unusual warriors for that time, because they used axes as a main battle weapon. For example, the Huscarls, the elite guard of kings, were armed with two-handed axes that could split shields or metal helmets very easy.
"Использование коучинг-метода на уроках английского языка с целью выявления и развития творческого потенциала обучающихся "
Моргунова О.П., Заслуженный учитель РФ, Позднякова Н.С., учитель английского языка МБОУ «СОШ №20 сУИОП»
Каждый из нас живёт в своём уютном, безопасном мире - это наша зона комфорта. Зону комфорта можно представить как своеобразную сферу, в границах которой мы чувствуем себя «как дома». И если эта сфера – небольшой социальный «аквариум», человек чувствует себя комфортно в достаточно ограниченных условиях, и ему тяжело ориентироваться в жизни. Выходя из зоны комфорта, человек движется в сторону неизвестного. Если неизвестное представляется, как нечто позитивное, включается приятие, человек, выходя за пределы зоны комфорта, переживает интерес. В ином случае неизвестное может вызывать волнение, и даже страх. Выход за пределы зоны комфорта – это шаг в новое состояние, в котором у нас отсутствуют психологические опоры. Обычно такие шаги делаются осторожно, чтобы не выйти слишком далеко за пределы привычной жизни. Крутые перемены почти всегда взывают психологическую дезориентацию и состояние тревоги.[ 3, с.34].